Fruktglass – utan mjölk, gluten och socker

Fruktglassen började som ett experiment och blev till en storfavorit. Dessa tre smaker gifter sig så fint och resultatet blir en len, krämig och nyttig glass.

Du gör den på 5 minuter. Den smakar ljuvligt och är fullproppad med fibrer, antioxidanter och enzymer.

Du behöver en hyfsat kraftfull matberedare som klarar frysta bär och frukter.

Ingredienser ( räcker till 4 port):

ca 250 gram frysta bananskivor

ca 250 gram fryst mango

ca 250 gram frysta jordgubbar

ca 1/2 dl vatten

ca 2 msk Lönnsirap, honung eller annan sötning.

Gör såhär:

Häll frukter och bär i matberedaren och kör till en smulig massa.

Häll i lönnsirap och vatten och mixa till en len mjukglassliknande smet.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Ät den direkt, jag lovar att den är en fantastisk ersättare till processad ”fulglass”.😂

Följ BioInd Bloggen

Få e-häftet "7 sätt att må bättre - för barn med Autism, ADHD, Epilepsi och andra neuropsykiatriska symtom". Helt gratis samt nyheter från bloggen direkt till din mailbox.

Post Author: Malin